Inte ett öre till Röda korset!

Vill ni ha bevis på rasismens kokande heta aktivitet och att invandrare ofta håller i dess främsta fanor? Vill ni ha bevis på det hat, som svensk media vanligtvis reserverar för den vite svensken som en evig skammens stämpel på pannan, och som invandrare, som kan vara lika basunerande av, oftast kommer undan med? Vill ni ha bevis på hur detta utnyttjas till maximum av dessa invandrare? Följ med på en pågående äventyrsresa!

Halal-tv kommer att börja sändas i dagarna. Helvetet har brutit lös på sina fronter. Farhågorna kretsar kring ett par besjalade fruntimmers fräckhet att synas på public service TV och vem som, efter detta program, blir första steningsoffret på svensk mark. I likhet med tidigare offentliga kontroverser återkommer en viss självutnämnd expertklick med facit i handen och dikterar för den, i dubbel bemärkelse, blåögda svensken – såhär ligger det egentligen till, jag vet bättre eftersom jag är en insider. Det spektakulära är att skrynklar man ihop artikeln och kramar ut det man kan krama ut så rinner det av en seg, svavelosande och frätande vätska som i dagligt bruk kallas förvanskande dubbelmoral. Allas vår såg- och yxbärare, den alltid villige, den alltid törstande Dilsa Demirbag-Steen är, som förväntat, fanbärare.

Hon inleder ödmjukt med att såga och hugga allt som hon kommer åt. Idén är fel, programmet är fel, valet av aktörer är fel, journalistiken är under all kritik, producenten är åt skogen, SVT är igensnöad – och detta bara efter att ha läst om programmet. Detta, och det är hon noga med att påpeka, gör hon delvis för alla <i>andra</i> muslimer som, enligt hennes schablonlista, inte passar in i den bild SVT kommer att visa upp. Där dog euroislam som vi hade uppfattat den, för att Dilsas varningar om kvinnor med sjal inte togs på allvar. De universala tankarna hon, ännu en gång, påpekar i artikeln sammanfattas i nedanstående citat:

Det finns många möjligheter för public service att inom ramen för god journalistik lyfta fram mångfalden som präglar den muslimska delen av befolkningen utan att reducera denna grupp till djupt troende, beslöjade, homofobiska nykterister som anser att kvinnor ska vara oskulder fram till äktenskapet och förordar stening vid otrohet.

Hur och varför detta tolererat respekteras kan endast var och en besvara för sig själv, men på offentlig mark finns det ingen annan tolkning än silkesvantar och ett klart önskemål från medias sida om djuprotade provokationer. God journalistik är nyckeln i detta som fäller mångas ansikten. Huvuden kan inte rulla när så många håller om ryggen på varandra, men detta skall icke försakas. Ansvarige utgivaren har replikerat Dilsas påhopp, och en viss ordväxling följer mellan Dilsa och ett av programledarna. Notera det PK-patos som Dilsa visar upp, främst i titeln, men också i texten.

Min protest riktas mot den raljerande Dilsas glorifierade påtalanden om neutralitet, god journalistik och pressetik och hur mycket av detta som efterlevs av henne själv. För ett tag sen hamnade hon i en schism med den svenske Turkietdiplomaten Ingemar Karlsson över hans bok “Kurdistan, landet som icke är”. En ideologisk och definitivt inte journalistisk sågning av Karlssons bok föranledde ett ilsket svar från Karlsson. I dess kölvatten passade Dilsa och hennes allierade fp-kurder på att massakrera alla kritiska och oppnerande röster i sin väg, även sådana som var av samma skrot och korn men som ville nyansera bilden. Däri återfanns siande kritik mot Karlssons så kallade “tvivelaktiga intentioner” samt uppblåsande av petitesser såsom Karlssons användande av arbetsmailet.

Ett allvarligare exempel är Mana-affären. I egenskap av uppdragstagare i en referensgrupp i svenska kulturrådet drog hon i så många trådar hon kunde för att beröva Mana på stöd, med motivationen att tidningen var antisemitisk och rasistisk. På debatt konfronterades hon ansikte mot ansikte, och påpekade att hon hade blivit “felciterad” och det var kvalitén på artiklarna hon vände sig emot. Felcitering är också det argument hon ratar från Cherin Awad och som hon istället använder som argument till sina ords fördel. Inte nog med att hon försökte, mot allt vett och förnuft, och ännu mindre god journalistik, att använda sitt inflytande för att sänka en ideologiskt opponerande tidning, utan samtidigt använder hon ett argument mot personen ifråga trots avståndstagande.

Det är mellan dessa rader man läser farhågorna. Cherins uttalande och hela hennes deltagande i programmet är enligt Dilsa en belastning, där avståndstagandet inte är något annat än ett spel för galleriorna. Denna medvetna misstänkliggörande är högklassig i dess timing. Om vi ska ta Dilsas ord för det så kan vi inget annat än se detta som någon hon själv exemplifierar. Detta betyder att hennes sprickfärdiga aggressivitet och osande attackerande på all opposition är endast ett symtom på hennes inställning. Jag blir mörkrädd! Hennes makt inom riksteatern och svenska institutet må rimligtvis hållas inom reell styr, däremot är hennes ställning som styrelseledamot i Röda Korset nedslående i sammanhanget. Jag blir rädd när en person, som använder koranreferens som invektiv, är i en position där hon bokstavligen avgör vem som ska få medicinsk hjälp och vem som ska lämnas åt sitt eget öde. Röda korset var inte omedvetna och jag kan inte lita på att mina pengar flyter herrelöst ur händerna på en opportunist, som flagrant manifesterar sina egna tvivelaktiga intentioner. Blir världens nödställda muslimer utan om hon får bestämma? Kommer hon att beröva hushåll där besjälade kvinnor finns? Jag vill inte riskera detta och om 20 år se tillbaka på ett maktmissbruk som kostat människor livet. Det finns otalt med andra organisationer där hjälpen och hederligheten i uppgiften är i fokus och där man kan gå med gott föredöme – i verksamhet och i ledning. Fy på er, svenska röda korset!

 

/Zheer

24 svar to “Inte ett öre till Röda korset!”

  1. Zakaria Says:

    Zheer: Bra skrivet!
    Ett råd bara använd inte ord och fraser som du inte behärskar då det stör läsningen. Nedan följer några exempel.
    ‘håller om ryggen på varandra, men detta skall icke försakas?
    Rätt: håller varandra om ryggen. Vad är det som inte skall försakas?
    ‘glorifierade påtalanden’
    Jag förmodar att du menar uttalanden.
    ‘Hur och varför detta tolererat respekteras’
    Que?

    P.s klar förbättring dock jämfört med din förra text som kryllade av obskyra ord. D.s.

  2. Ida D. Says:

    Ingen har skrivit bättre kritik till Dilisa i media som den här mannen:

    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_1981243.svd

    Mycket läsvärd!
    Själv var jag kritisk till programmet pga tre punkter:

    1 – Det saknades mångfald, trots att det finns enorm variation bland muslimer i Sverige. Även bland troende muslimer om man ville ha just den här gruppen;
    Men SVT har troligen tagit emot den här kritiken och ikväll har vi chansen att se motsatsen: Kunskapskanalen kl 20:00 – ”Profetens döttrar” ett program med muslimska kvinnor som visar tusentals färger inom den muslimska gruppen i landet. Missa inte det! :o)

    2 – Det är fortfarande oklart om tjejerna i Halal TV representerar muslimer allmänt eller enbart sig själva:
    – En tjej säger att de mer eller mindre representerar muslimer; – En tjej säger att de representerar bara sig själva, privat och personligt;
    – SVT säger på sin hemsida att tjejerna inte representerar muslimer i landet;
    – Helena Benaouda (Sveriges Muslimska Råd) säger att de representerar bara muslimer;
    – Och själva bilden ser ut så att de representerar muslimer genom en enfärgad bild.
    … Lite förvirrande.

    3 – När det gäller Cherins uttalande om stening är det också lite förvirrande att veta exakt det hon tycker, det hon sa och inte sa, det hon menade och inte menade. Först tog hon avstånd från tidigare uttalandet vilket mer eller mindre bekräftar att hon sa så, men har ångrat sig. Sen försökte hon förklara att hon menade si…och inte så. Och SVT har tagit bort citat så att ingen vet exakt vad det hela handlade om. Allt detta blev väldigt skumt och har väckt upp otroliga misstankar samt tvivel. Man kan bara spekulera i det hela.
    Men troligen är det så att hon inte har hanterat fråga på så sätt för att bli väldigt tydlig och att gå rak på sak, så att allt detta utnyttjades och användes som islamhatarnas styrka. Det räcker att man halkar lite grann på bananskalen och att det blir svårt att gå upp från golvet. Uppträdandet i media kräver mycket taktik och strategi. Journalister är väldigt duktiga att få människa att säga det de själva vill för dramatikens skull.

  3. Zakaria Says:

    Ida: jag tror inte du förstått hans debattinlägg. I princip menar han att religiösa skall få leda olika program med de skall vara kristna; inte buddister, muslimer osv.

  4. Zheer Says:

    Ida:

    Tack för dina synpunkter. Som du ser i texten så har jag varken tagit ställning i programfrågan eller i Cherins fall, utan det jag vänder mig emot är Dilsas ständigt terrierfloskiga attityd. Väldigt få debattörer vågar kivas med henne och hon får härja fritt. Samtidigt är de medvetna om att en bråkdel av det som är hennes återkommande journalistiska hantverk skulle få den vite svenske journalisten korsfäst i all evighet. Hon är oetisk i sin profession och vidrig som opponent med en sjuklig hybris som i det närmaste endast kan beskrivas som rasism. För övrigt genomsyrar alla hennes debattartiklar och repliker, liksom den som publicerades i gårdagens SvD, en infantil helgradering av alla möjliga påhopp och förlöjliganden. Opponenterna kallas ”klanledare”, ”yttrandefrihetsmartyrer” och andra tillmälen som endast syftar till att göra opponenten till åtlöje. Det pinsamma i detta är det uppenbara syftet att ”om jag använder dessa först så kan de inte användas av opponenterna, och om de används så ser folk att just de vill få debatten till en pajkastning. Checkmate Dilsa, puss på dig spegelbild.” Jag kan inte ha seriös anblick på en sådan opportunists alster och än mindre respektera dessa.
    Dilsa är Sverigedemokraternas främsta kämpe!

  5. Ida D. Says:

    Är det så..? :o(

    Som jag har förstått, ifrågasatte han Dilisa pga hennes påhopp där hon tydligt och klart vill inte se någon troende människa som ska tala i TV (mest när det gäller muslimer) medan den där Swärd tycker att troende människor borde synas och leda programmet lika mycket som den där Christer som sitter i programmet i TV8 för att intervjua sina humanister. Om man ska säga att troende människor är ensidiga i ett program, då borde det gälla för den där humanistern också.

    OK. Måste läsa artikeln igen…

  6. THE Banana Says:

    Nu har jag sett första avsnittet av programmet, och jag måste ärligt säga att omedelbart efteråt fick jag en sån oerhörd lust att konvertera till islam. Nej, vänta nu….

  7. Sara Says:

    Tyvärr blev jag besviken.
    Varken tjejerna eller innehållet i programmet imponerande på mig.

  8. Ida D. Says:

    Vänta…
    Nu undrar jag om ni talar om Kunskapskanalen med ”Profetens döttrar” eller Halal TV..? No capitto.

  9. Amir Says:

    Bra skrivet Zheer!
    Dilsa Demirbag – Sten är bland de största populisterna, islamofoberna och zionisterna i svensk media och politik just nu. Så otroligt sorgligt att ingen varken granskar hennes hatiska uttalanden som är i vissa fall hets mot folkgrupp och hennes lögner och förvridningar av sanningen. Men hon tjänar ju etablissemanget och har typer i riksdagen som sin försörjare.

    Vad gäller en av huvudrollsinnehavarnas uttalande om stening. Vem bryr sig? Varför har folk hakat sig upp på det? Jag har mig veterligen sätt och hört POLITIKER uttrycka sig värre. Bara det att politiker idag, på 2000-talet i Sverige stöttar bombningarna av oskyldiga människor och länder är en biljon miljon triljon gånger värre än en nyexaminerad jurist! POLITIKERNA HAR JU BANNE MIG MAKTEN ATT FÖRVERKLIGA SINA DÖDSDOM ÖVER ANDRA LÄNDER OCH I DET DÖDA MILJONTALS SOM DE GJORT, Awads kommentar om stening sträcker sig inte mer än vad media gör det till. Kontroversen kring att hon drog tillbaka sin åsikt…and? om vi ser det ur ett icke-religiöst och ideologiskt sätt —> ALLA ANDRA människor får ta tillbaka åsikter, men inte hon?

    Är det bara jag som är chockad över BÅDE muslimernas och Islamofobernas totala ignorans?

    Snälla någon ta mig härifrån och skicka mig till sibirien! Folk där lär ju ha mer vett än dagens ”intellektuella”!

    Förresten, om Röda Korset av någon konstig anledning skulle läsa denna kommentar. Jag personligen stöttade ert arbete tidigare men kommer aldrig mer göra det. Ni har svikit mig och miljontals andra i och med att ni valde en extremist och hatisk sionist i er styrelsen. Ni har underskattat vikten av att respektera andra människor i och med ert val av en populist och lögnare som ledamot. Nu, sakta men säkert kommer budskapet om ert svek sprida sig bland muslimer i Sverige och därmed vidare till andra länder. Bra jobbat! Jag hoppas fanatikern i er styrelse var värt det!

  10. Sara Says:

    Jag syftade på Halal Tv.
    Idag kunde man tyvärr läsa överväldigande kritik mot programmet.

  11. Erik Says:

    Zheer!

    Grymt bra skrivet. Jag har lyckats konstatera samma saker som du utmärkt beskrev. Sten är en hatisk människa som inte besitter någon kunskap om islam, däremot kanske hon kan ett och annat om sin egen kultur som hon borde ta och granska istället.

    Det är inne bland dessa invandrare att säga sånt som de vet att vissa högerkrafter vill höra. Det fungerade för Nyamko Sabuni och fler pappegojjar efter…Nalin Pekgul är en av dessa också. De utnyttar sitt utseende eftersom svenssons vet inte hur OKUNNIGA dessa egentligen är.
    Svenssons ser bara en mörkhyad eller svarthårig individ som säger massa saker som kan bekräfta vissa individers rasistiska fördommar. Billigt, enkelt och plumpt.

    ALDRIG mer röda korset, hur kan dom placera en så labil människa på den posten? Varför inte en mer nyanserad och fredlig och neutral människa?

  12. Ida D. Says:

    Jag sa för några månader sedan att Dilisa vill förvandla Röda Korset till korståg.

    Människor med invandrarbakgrund, som har mycket mot sin egen kultur eller uttrycker sig aggressivt mot sitte eget folk, religion som hade man i bakgrunden, etc, har ofta med det förflutna att göra. Zheer, jag känner inte Dilisas bakgrund så mycket, men under vilken tid har hon & hennes familj flyttat till Sverige? (Jag menar, vad är det för specifikt historiskt händelse i deras tidigare land som orsakade att de blir flykttingar?) Det är jag nyfiken på om du kanske känner till..?

  13. Mehrako Says:

    Ida:

    Dilsa kom till Sverige 1976 som sexåring. Hon är kurd och är född i sydöstra Turkiet. Hon blev bortförlovad i tidig ålder mot sin vilja. Demirbag Sten lyckades bryta förlovningen och undkom ett tvångsäktenskap.
    Hon flyttade till Stockholm, där hon bland annat jobbade åt Riksteatern, Amnesty och blev sakkunnig åt integrationsminister Leif Blomberg.

  14. Ida D. Says:

    Ja, Mehrako, jag känner till det som hon jobbade med i Sverige, men inte det traumatiska som ligger bakom.
    Se alla de ”muslimer” som visar sig hetsiga mot sin religion eller bakgrund – alla har det gemensamma: livs trauma av handlingar som utfördes i religions namn.
    Jag ska skriva om det. Tack för info.

  15. Mehrako Says:

    Det stämmer ganska bra att ens personliga erfarenhet präglar ens sätt att tänka och agera.
    Detta går tydligt att skåda bland alla exil iranier som förespråkar slöjförbud.

  16. Ida D. Says:

    De har faktisk erfarenheter: hedersmord, könsstympning, tvångsgifte – men problemet i det hela är att man har förklarat det som islam. De intellektuella har sett att ”det funkar” bra för karriärens skull så gick man fram med yxa!

    skrämmande. en del människor säljer sig billigt.

  17. Hanumica Says:

    Assalamu ‘alaykum.

    Tänkte bara påminna att dilsas förflutna inte har något med hennes sjuka hjärta att göra: hennes föräldrar var icke religösa (källan: prof. Gardell i en av sina föreläsingar om islamofobi). Den figuren har alltså INGEN anledning i sitt förflutna till att vara islamhatare. Möjligen, att hata sin kurdiska kultur. Om den figuren ville lyssna vad Allah säger om tvångäktenskap, skulle hon skynda sig till islam.
    Vänta… nej, för det behövs ett rent hjärta och anrop från människans medfödda godhet…

    Wslm,
    Hanumica

  18. Galaxa Says:

    ”Kommer hon att beröva hushåll där besjälade kvinnor finns? ” Va’? Vad menar du med det?

    Måhända Demirbag var ett olycklig val till styrelsen, eftersom det retat upp så många och hennes ställning som debattör påverkar folks syn på RK. Men ska man bojkotta hela Röda Korset för det? Vilken extrem inställning! Har ni kollat upp alla andra som jobbar där eller sitter i styrelsen?

    Jag tror inte hon säljer sig billigt, Ida. Du säger ju själv att det är hennes karriär, eller hur? 😉

  19. Zheer Says:

    Artikeln publicerades dessvärre utan korrekturläsning, vilket resulterat i att del konstiga uttryck som autostavning ställt till med. “Basjalade” skall det vara.

    Jag har en extrem ställning när det gäller hjälp till behövande, och det är jag stolt över. Min extrema ställning går ut på människor, som är i behov av hjälp, skall på intet ha sin etniska bakgrund, sin religiösa bakgrund, sitt kön, sin ålder, sin sexuella läggning eller någon annan identitetsegenskap till nackdel för den hjälp de får eller inte. Min inställning är att hon har valts ut av en anledning och hon är i en känslig position där det finns risk att hon missbrukar sin ställning. Om dessa 2 är desamma vet jag inte, en sak är säker och det är att det är hon själv som tydligt skrikit ut sin inställning. Jag tycker inte att jag begär för mycket om jag menar att människor som är i ledande positioner inom t ex hjälporganisationer ska vara politiskt och åsiktsmässigt okontroversiella. En person som likställer kvinnor med sjal i samma åsikts- och värderingsvärde som Jimmie Åkesson, att kvinnor md sjal är ungefär samma sak som Jimmie Åkesson – den personen har en ruggigt äcklig människosyn och jag vill inte ha henne förfogandes över de medel jag själv kan kontrollera. Det finns massvis med andra organisationer, varav min numera “personliga” läkare utan gränser, som gör så gott de kan. Så jag är en extremist när det kommer till människor i nöd, och en stolt sådan.

  20. Ida D. Says:

    Hanumica har rätt! Dilisa har sjuk hjärta och kan inte se islam ur en frisk perspektiv – sant. Jag tror inte heller att en person kan vara frisk genom att hata sitt eget folk, kultur, identitet. Istället att jobba på brister, att hjälpa till sitt folk, valde hon hatfulla vägen att gå genom. Det betyder inte att hennes livs trauma har blivit direkt orsak till detta utan inspiration för att genom detta på ett dramatiskt sätt få uppmärksamhet och tömma ut sig psykiskt på andra människor.
    Ingen av oss är oskadad, vi alla har smärtsamma sår från det förflutna, men ändå väljer man själv en väg utan vilja att bära hat mot någon eller några. Dilisa kunde göra det också. Men hon valde karriär. För karriärens skull är hon redo att göra vad som helst. Liknande människor kallar jag ”karriärens fanatiker”.

    Ja, Galaxa, jag har sagt många gånger det. Men jag tycker att det är ohederligt, oetiskt och omoraliskt att göra karriär genom att såra, kränka eller ständigt attackera andra människor.
    Jag lovar till dig att jag kan vara känd över en natt med mest provocerande konstverk mot kristna & judar, men jag vill inte livet ut bära en stämpel på mig om att jag har gjort karriär gnom andras tårar och smärta. Det vill jag inte ha, nej tack!

  21. THE Banana Says:

    Ida:

    Man har hört talas om folk som tar sängvägen upp till toppen. Man har också sett folk kliva över lik för att klättra upp i karriärsteget. Den mediala, främst journalistiska, trenden är hänsynslös sensationalism. Dessa trendens nutida riddare har det enda vapnet de anser sig behöva och det är en kniv. Man skapar liken allteftersom man avancerar framåt. Jag blir därför sällan förvånad när en del författare och debattörer, som har sin trendiga episod bakom sig, plötsligt slår om och uppger att de nu har helt andra åsikter. För mig reducerar detta journalismens trovärdighet och hederlighet. En samhällsjournalist/debattör är inte en skådespelare och kan därför inte seriöst anse sig vara berättigad till en fiktiv gestalt i sitt arbete. Man får motivera sina åsikter och stå upp för dessa, om man nu vill vara den exhibitionistiska åsiktsmegafon som många samhällsjournalister/debattörer är så måna om att verka vara. Jag har respekt för den som genuint tänkt om, det är den som menar att de egentligen aldrig tyckte annorlunda som jag aktar mig för.

  22. Galaxa Says:

    Zheer: Autostavning är ett gissel! Ja, jag förstod att det var besjalade du menade, men vad är det du menar att hon ev. ska göra med hushållen? Beröva? Beröva vad?
    Ursäkta att jag är besvärlig….

    Ida: Tyvärr är det många som gör karriär just genom att skada andra. Min kommentar om att hon inte säljer sig billigt syftade enbart på den monetära aspekten, (alltså karriär=yrke=bra betalt=inte billigt – get it?) och inte den moraliska. Tack för att du inte gör det konstverket, Ida!

  23. Ida D. Says:

    The Banana,
    Du har formulerat allt detta på ett otroligt bra sätt.
    Men, vad tycker du…
    Se ett exempel (helt påhittad):

    Tänk om Hirshi Ali har kommit i väst, med tunga väskor av traumatiska händelser från sin kultur och… att hon vänder om:
    Att tala om könsstympning, tvångsgifte, att dömma den kulturen och traditionen, att jobba med humanitära och världs organisationer för att hjälpa folk, att genom samarbete med högst uppsatta bland muslimer gör en revolution för att påverka saker, etc.
    The Banana, jag tror att hon skulle få sympatin, respekt och uppskattning som hjälte-kvinna bland muslimer och icke muslimer. Jag tror att hon skulle få Nobelpris för liknande kampen. Det samma gäller för Dilisa – hennes popularitet skulle vi se som dubbelt så stort om hon skulle driva kamp på ett positivt sätt – att kämpa mot dåliga vanor i andra kulturer för att rädda kvinnor från förtryck.
    Men det är lite mer trovärdigt samt lite långsiktig satsning.
    Jag tror att de var ute efter karriären snabbt! Nu! Inte imorgon, så därför satsade man på gata med enkel inriktning.

    Galaxa, behövs inte att tacka :o)
    Det är för mig en självklarhet.

  24. Zheer Says:

    Min tes bygger i grund och botten på den islamiska synen på hjälplöshet och fattigdom. Vi ser det inte som överkurs att hjälpa andra, utan snarare som en basal moralisk skyldighet att göra det man kan för sina medmänniskor. Profeten har bland annat sagt:

    “Den som sover mätt medan dennes granne är hungrig är inte en av oss.”

    “Älskar Du din skapare? Älska då dina medmänniskor först!”

    Den islamiska moraliska synen på mänskliga band innebär att man inte särskiljer mellan granne och granne, och att det är hjälpen till det behövande som ligger i fokus.

    Dilsa har bevisligen försökt nyttja sin position till att strypa medel till och “forechecka” i tillvaron för oliktänkare. Hon är öppen med sin avoghet gentemot islam, muslimer och den sjalbärande kvinnan i synnerhet. I det som framgår av henne så växlar hennes attityd mot just muslimska sjalbärande kvinnan mellan klapp på hjässan “lilla gumman, nog är du för dum för att förstå vad duken på ditt huvud ställer till med för dig själv och för oss andra kvinnor, din könsförrädare” och direkta pekfingrar “…men visst, inbilla dig att du har själv beslutat om det och ingen man har tvingat dig, men då får du stå ditt kast och känna av konsekvenserna. När du sällar dig in i vårt utmärkta led har du då befriat dig till den kvinna du förtjänar att vara.” Växelvis idiotförklaring och skuldbeläggande. Med denna syn tror jag att det finns risk för att hon ställer upp farthinder/blockerar vägen för hjälp till områden med muslimsk befolkning. Vet jag med säkerhet om detta? Nej, men för mig räcker hennes förflutna försök till maktmissbruk för att jag inte ska känna trygghet i att ha henne i den maktposition inom röda korset hon har. Man kan dividera i all oändlighet om ifall detta är rimligt eller inte, för mig är mitt ställningstagande mot röda korsets beslut att ta in henne en del av beslutet att låta andra, som jag känner förtroende för, använda mina pengar.

    http://www.expressen.se/1.570762

    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=577&a=561315&previousRenderType=1


Kommentera

