Muslim för en dag

 

 

Hur mycket känner du till om islam och muslimer?

Har du kommit i kontakt med muslimer i Sverige?

 

Är du nyfiken på hur en muslims vardag egentligen ser ut?

 

Betraktarens Öga söker dig som under en dag vill prova på livet som muslim!

 

Vad innebär det?

 

Deltagarna samlas med den ansvarige för projektet i en moské där vi börjar med att informera om hur dagen kommer att se ut.

Deltagarna kommer att få delta i en muslimsk bön. De kommer även att få prova på att fasta den dagen. Vi kommer också att ha flera andra aktiviteter. Dagen avslutas med att vi bryter fastan tillsammans, Betraktarens Öga står för maten (glöm inte att meddela oss vid anmälan om du t.ex. önskar vegetarisk mat eller är allergisk mot någonting).Både killar och tjejer är välkomna att anmäla sig!
Platserna är begränsade.
Datum: 20/9
Vi kör igång kl. 12:00-20:30
 Maila oss och berätta varför just du vill vara med på info@betraktarensoga.se
Publicerat i Mehrako. 8 Comments »

8 svar to “Muslim för en dag”

  1. Fredrik Helander Says:

    Svensk boende i London och har kanske svårt att närvara men är regelbundet i Stockholm.
    Har flera muslimska kamrater i London och har en relation till en av dem. Har besökt Central moskén i Regents Park och är intresserad av att lära mig mer om hur det muslimska samhället fungerar; alltså inte bara utifrån ett religiöst perspektiv. Kommer själv från ett mycket lutheranskt hem så jag vet att religonen påverkar inte bara det religösa utan även hur vi uppför oss, värderingar och tänker i vår vardag.

    Vänliga hälsningar

    Fredrik Helander

    PS. Försöker lära mig arabiska också….

  2. Tråkigt i september? Bli muslim för en dag! « En sökares hjärta Says:

    […] måndag, september 15, 2008 vid 12:35 pm (Nasrin tipsar, religion) På bloggen Betraktarens Öga finns ett kreativt och roligt initativ för att få en känsla för hur det är att leva som muslim. Själv uteblir jag, mina första 17 år i livet som muslim får anses vara tillräckliga. Men kolla in och häng på om du är nyfiken på hur det är att vara någonting annat än en genomsnittlig svennebanan som omväxling. Ta ledigt nu på lördag och kolla in den här länken istället: Muslim för en dag. […]

  3. betraktarensoga Says:

    Hej Fredrik,

    Tack för visat intresse, maila oss gärna på info@betraktarensoga.se för mer info.

    Med vänliga hälsningar
    Mehrako

  4. Jag, en muslim? « Blodpudding Says:

    […] lite småtråkigt innan kvällens jobbkräftskiva. Jag surfade runt lite och hittade det här -> X Eftersom jag hade lite tid över så skrev jag ett mail till kontaktpersonerna och sedan glömde […]

  5. abdullahi Says:

    får man komma om man är muslim ändå?

  6. betraktarensoga Says:

    Nej tyvärr, platserna är begränsade.

  7. Naiti Says:

    Hej Mehrako,
    Det var ju fantastisk intressant att delta häromåret. Min ateism kvarstår, dock med en djupare innebörd av dennes motsats som inte nödvändigtvis betyder olikhet, bara olika förhållningssätt till tingen.
    Nå, bloggen verkar vara det enda forumet jag kan få tag på dig men – för att vara något personligt på bloggen- ring mig!
    allt gott till dig och betraktarens öga
    Naiti.

  8. Jag var faktiskt muslim…för en dag. « Blodpudding Says:

    […] fick vara med när en grupp av engagerade unga muslimska tjejer och killar (kille) anordnade “muslim för en dag“. Det är något dom gör varje år i syfte att öka förståelsen för muslimer i Sverige […]


Kommentera

