En vecka senare

Det var ett tag sen sist jag eller någon av oss andra bloggare skrev.

Tre stycken av oss bloggare från Betraktarens Öga har, som tidigare annonserat, börjat skriva för SvD under en kort tid som sträcker sig över fastemånaden ramadan.

Det jag gillar mest med att blogga på svenskan är att de regelbundna läsarna av denna tidning finns där av en anledning, de suktar inte efter rubriker utan vill ha innehåll.

För mig har skrivandet där inneburit en hel del intressanta saker, bland annat de reaktioner jag fått av läsarna. Människor som inte känner till något eller särskilt mycket om islam har verkligen funderingar.

Nu när det mer eller mindre blivit allmänt känt att jag skriver på bloggen och att jag är en utövande muslim så har muslimer och icke-muslimer hört av sig och frågat saker. Bara positiva reaktioner hittills och det är riktigt kul.

Vidare så gillar jag variationen på oss som skriver, vi har olika bakgrund, vi har olika synsätt men förhoppningsvis samma förhoppning om att öka förståelsen av att vi som muslimer är precis som vilka andra människor som helst.

Det har varit en rolig vecka med både upp och ner. Jag hoppas ni följer det fortsatta bloggandet.

På återseende.

/Mvh Mohamed

Publicerat i Mohamed. 2 Comments »

2 svar to “En vecka senare”

  1. Galaxa Says:

    Tycker du skriver bra, Mohamed! Din senaste bloggpost ”Jorden och den eviga tron” var mycket vackert skriven!

  2. Mohamed Says:

    Galaxa:

    Tack ska du ha, det är uppmuntrande att läsa. Ibland blir det så när man är uppe sent 🙂

    /Mvh Mohamed


Kommentera

