Anmäl paret Schulman för hets mot folkgrupp!

Jag skulle vilja be alla att polisanmäla paret Schulman för hets mot folkgrupp.
På deras sida 1000apor (www.1000apor.se) har de videoinlägg med ”Berts negerskämt” ”Dagens negerfräckis med Bert Karlsson” osv. Det är videosnuttar där Bert Karlsson, mest känd som en av grundarna till det främlingsfientliga partiet Ny Demokrati drar ”skämt” om invandrare.

På en hemsida som har tusentals träffar per dag borde inte sådant få existera och trots att inläggen blivit anmälda ligger de fortfarande uppe på hemsidan.
Det är en sak att vara kontroversiell, det är en helt annan att vara rasistisk. Och detta är ingenting annat än rasistiskt!

Jag uppmanar alla att polisanmäla Alex och Katrin Schulman och deras sida 1000apor.se för hets mot folkgrupp.
Det är ju ändå en demokratisk rättighet vi har. Och ju fler anmälningar vi får in desto bättre.

Man kan inte använda sig av humor för att dölja en rasistisk agenda.

Publicerat i Nabila. 9 Comments »

9 svar to “Anmäl paret Schulman för hets mot folkgrupp!”

  1. magnus Says:

    M-o-r-a-l-p-a-n-i-k tror jag det stavas. För övrigt är det inte paret Schulmans sida.

  2. Leila Says:

    Just det. Tänkte också skriva att det inte är paret Schulmans sida utan bröderna Schulmans sida. För övrigt undrar jag på vilket sätt Schulmans sida är värre och mer rasistiska än al-Fadjis parodier på invandrare? Är det för att Schulmans har judiskt påbrå då eller? Det om något är rasistiskt isåfall. (Generalisering av judar vill säga)

  3. THE Banana Says:

    Leila:

    judisk påbrå? Är det inte lite väl mycket du lägger i munnen på folk? Ingenstans i inlägget läser jag ens någon antydan till att fallet skulle vara så, och ändå insinuerar du inte bara det, utan dessutom drar du en slutsats utifrån det. Om jag ska vända på dina egna ord – är det för att Nabila är en libanesisk arabisk muslim som du menar ska vara blint motiv nog för henne att hata Schulmanerna just för att de är judar? Steg 1 i antirasism är INTE att vända på det – det är att inse det.

  4. Leila Says:

    Notera frågetecknet och ordet isåfall. Det finns ingen slutsats och inget påstående att Nabila hatar Schulmans. Läs om. Läs rätt.

  5. Zakaria Says:

    Leila: Nu får du ta och ge dig. Du kan skriva tusen frågetecken. Det ändrar ingenting. Grejen är att du antyder något med dina sk frågor. Varför är det relevant att ens fråga denna fråga om du inte i din Onkel Tom hjärna ansåg att det fanns en absurd möjlighet att nabila skulle kritisera sajten bara för att Schulmans är judar.

    zeke the wolf

  6. The Banana Says:

    ”Frågetecknet” räddar inte debaclet. Varför ÖVERHUVUDTAGET tala om ”judisk påbrå” när inlägget handlar om något helt annat?

  7. leilasvirrvarr Says:

    Ge mig? För vadå? Onkel Tom hjärna? Zakaria, kan du inte kritisera utan personliga angrepp tycker jag du kan lägga ner. Som muslim borde du dessutom veta bättre. Kan man inte ställa en enkel fråga och göra ett ganska simpelt inlägg utan att bli påhoppad som om det vore ett personligt angrepp? Fruktansvärt tråkig attityd måste jag säga.

    Anledningen till att jag tog till begreppet judiskt påbrå är för att de har just det och uppmaningen Nabila refererar till är ett i mina ögon drastiskt och onödigt agerande på något som ligger på en s.k. humorsajt. Det är ett ifrågasättande jag hade bara. Jag kan mycket väl ha fel, men att börja bete sig som Zakaria och The Banana gör är bara pinsamt. Att de s.k. negerskämten eller invandrarskämten inte är acceptabla säger jag ingenting om, däremot undrar jag om man faktiskt har tänkt till ordentligt och realistiskt när man börjar ropa polisanmälan så fort något inte passar ens egen humoragenda.

  8. THE Banana Says:

    VI ifrågasätter att hon lägger in en helt ovidkommande och oberörd anmärkning som syftar inte till något än dumstridig provokation, och det är VI som är pinsamma personattackerare…….:S

    Det finns en Kurdisk talesätt som lyder ”att sätta sig upp på hästen är en skam, att kliva av är ännu en…..”

  9. leilasvirrvarr Says:

    Orka…


Kommentera

