Misslyckat skrämselförsök, nassar! Men uppskattar att ni anstränger er.

Igår höll vi den efterlängtade Förorternas Riksdag.
Jag hade lyckats sova ca 3 timmar den natten och resten av tiden låg jag i sängen och planerade detaljer som jag missat.

Det var en fin morgon och min vän hämtade upp mig och alla mina tusentals grejer jag skulle ha med mig kl 9 och vi åkte till Liba bröd för att köpa frukost, för att sen bege oss mot Kåren där vi skulle ha vårt arrangemang.

Väl där ser jag att några av ungdomarna som skulle vara funktionärer redan stod utanför tillsammans med en polisbil. Alla står och kollar på fönstren. Jag tänkte att det var konstigt att polisen var så tidiga, vi hade bjudit in dom på en debatt och för att ha ett informationsbord på Kåren men jag tänkte aldrig att dom var så engagerade att dom skulle komma dit 3 timmar innan vi öppnar.

Jag kliver ur bilen och alla tittar på mig som om dom just sett någon dö. Jag går fram till ett fönster och ser en fastlimmad affisch ifrån Info14.
För de som inte vet så är Info14 typ som nazisternas nyhetsbyrå.
De hade limmat fast affischer över alla fönster och parkeringsautomater i närheten.
På affischen står mitt personnummer, min adress, min bild mm.
Jag går fram till polisen och han säger ”jaha så det här är du eller?” Jag suckar och mumlar fram ett ja.
Som om jag behövde mer stress den dagen.
Ungdomarna kommer fram och kramar mig och ser bekymrade ut. Jag lugnar dom och de börjar ta hinkar för att försöka få ner affischerna.
Ungdomarna frågade polisen vad de skulle göra åt saken. En polis rycker på axlarna och säger ”det är ju yttrandefrihet vettu” och går därifrån.
Efter ett tag frågar han mig ”Vad vill du göra? Det är ju inte ett hot…dom har ju inte hotat dig”. Nähe? svarar jag och är mer orolig över att vi ligger efter en halvtimma i schemat för att alla ungarna är ute och river ner affischer.
”Har dom ljugit om nåt i texten dom skrev då?” frågar han….”nej svarar jag..men överdrivit. Vadå vänsterextremist?? Det är jag ju knappast” svarar jag lite stressat.
”Men du är vänster?” frågar han.
”ja” svarar jag.
”Ja men dåså…” svarar han.
”Du får göra en anmälan om du vill men…” fortsätter han och sen rycker på axlarna.

WHAT THE HELL? tänkte jag
Så bara för att jag är vänster har dom RÄTT att lägga upp mitt personnummer och min adress och kalla mig för saker jag inte är?
Kommer det i paketet med att vara vänster? Att man ska förvänta sig att få lite skit då och då.
Eller kommer det i paketet med att vara engagerad? Vilket jävla paket kommer det med att folk har rätt att göra så mot en? YTTRANDEFRIHETEN???? Ses det inte som ett hot att folk som helst av allt skulle vilja se mig död affischerar en hel byggnad med mitt namn, personnummer och adress? Måste man säga ”Jag ska döda dig” för att det FÖRST DÅ ska tas på allvar?

Jag hade verkligen inte tid att tjafsa med honom och lämnade han för att ta hand om mina ungar. Frågan är om man ens tycker att det är värt att anmäla när inte ens snuten tyckte att det var så jävla viktigt.

Jag kan nassarna. Jag vet vad det är dom vill. Skrämma mig till tystnad, ha?
Glöm det.
Att dom har min adress skrämmer mig inte. Det har dom haft i flera år. Fega människor som inte vågar göra annat än att affischera på natten då ingen ser dom är inget jag skräms av.

Det enda jag tog åt mig av var att det skärrade mina ungdomar lite PLUS polisens bemötande. Men jag hade inte förväntat mig annat utav dom. Detta har lett till att våra funktionärer som skulle komma dit och jobba med Förorternas Riksdag började ifrågasätta yttrandefriheten, vilket är en skitdålig sak. Tack för den!

Iallafall vart det en lyckad dag så Info14, om ni läser detta, vilket ni säkert gör. Ni förstörde inte min dag, eller mitt liv. Vi är fler som är emot er nu. Tack!

Vi lyckades samla ca 400 ungdomar varav ca 200 var ifrån andra städer runtom i Sverige.

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=913&a=419718

Här kommer även den snygga affischen som dom gjort. Dessa som var på parkeringsautomaterna gick inte att ta ner så dom täckte över adressen bara. Till höger finns också en kommentar som någon skrivit…jättesött!

Jag känner mig speciell, faktiskt. Tänk att lilla jag kan få er Info14 att anstränga er så mycket. Puss på er! Vi ses den 6e juni. Vi hittar nog varandra, pojkar och flickor.

/N

Publicerat i Nabila. 2 Comments »

2 svar to “Misslyckat skrämselförsök, nassar! Men uppskattar att ni anstränger er.”

  1. Pia Says:

    Fy fan va vidrigt! Hoppas du håller ut!

  2. Ida Says:

    Nabilla,
    Ibland, är det inte viktigt VAD man säger – utan VEM säger.
    Nassar är är alltid negativa mot det som är positivt och tvärtom.
    Dom förnekar hela verkligheten och lever i en hatisk ideologi som alla normala människor struntar i.
    Det är enligt lagen person-kränkning, trakasseri och vad man kan kalla det – ja, det finns säkert någon punkt som strider mot lagen kring incidenten du talar om. Konstigt nog att polisen inte har reagerat…


Kommentera

