Önskan

Varför jag bloggar är för att du tror att du kollar, men orden de bollar med är bara dina sinnen de trollar med. Känslor upp och ner i text som enbart för oss är ett test, rubriker i kubiker med ett mål att slå hål i försäljning utan förtäljning av de tystade orden, jorden, den gråter medan sanningen förlåter.


Sanningen för dig och mig är frestande men för falskhetens kollaboratörer…ack dessa sabotörer inget annat än festande när sinnena fylls med fängslanden.

 

Inte det här jag vill ha, säg mig vad jag istället kan ta!?

Vad jag vill ha är blott en gest, en fredens gäst i mitt hem och för morgondagen en vän.

Inte deras fest medan vi för varandra skall sprida pest. 43, 87, 148 döda…låt oss inte vara politikens föda och statistik medan vi med varandra staplar lik genom deras politik så att deras fabriker ökar i produktion med sin ammunition.

 

Inte det här jag vill ha, säg mig varför det kan va bra!?

Det negativa har blivit det positiva och därmed det lukrativa. Vi är pjäser i ett större spel, ett spel med så många fel. Är det inte fult att med text som krut slå bakut?

 

Inte det här jag vill ha, ta mig bort, bortom allt det som de sa.

Kom min vän, låt oss slå oss ner så vi kanske kan bli fler.
Att läsa, skriva, prata och förklara är en början för oss att bevara.
En mötesplats på en fri plats är för var och en inte en last, en plattform att mötas och på nytt kanske födas.

 

Talföra och bortföra är inte min specialitet, jag säger vad andra kan stänga in bakom ett staket.
Jag vill inte sprida omoral, förtryck, baktaleri och inte heller förräderi.
Är du min fiende som blir förtryckt och undanryckt så är jag där för att vid din sida uppfylla min plikt.

 

Vad jag vill är att vi kunskapen skall få så att vi bättre kan förstå hur vi varandra ska kunna nå.
Förvirrande är inget annat än förringande av insikten om det som bör sägas men aldrig sägs.

För säg mig…vad är islam för dig förutom en massa ståhej? Svaret finner vissa i sitt hjärta, andra genom att svärta.

 

Låt oss se om våra blickar i ögats omfång kan få ge dom en omgång.

 

/Mohamed

 

Kommentera

