Samtal om islamofobi

Dessa dagar har varit obeskrivligt givande, har träffat många ungdomar som har berört mitt hjärta med sina historier.

Mohammed var en ung kille jag kom i kontakt med i samband med enkät undersökningen, hans historia berörde mig väldigt djupt.

För att låta er ta del av hans historia, bestämde vi oss för att göra en intervju med honom.

Nabila var på plats och gjorde en intervju med Mohammed och Israa en charmig ung tjej även hon har drabbats av diskriminering pga. sin tro.

Tyvärr får man inte lägga upp klipp längre än 10min på Youtube, därför har det blivit tre delar.
/Mehrako

 

Publicerat i Intervju. 3 Comments »

3 svar to “Samtal om islamofobi”

  1. Rachid Says:

    Det var en givande intervju, tack till er alla.

    Mohamed, det gjorde ont i hjärtat att höra din berättelse. Hade du inte nämnt att det hade hänt här, så skulle jag lätt tro att du satt och pratade om en banan republik.

    Brist på bevis – hette det –

    Va då fanns det inga kamror?!

    Det här ser spännande ut, kanske kommer förbi i morgon.

  2. Mehrako Says:

    Det är verkligen beklagligt och Mohammed är bara en av många tusentals som har drabbats av ren skär diskriminering.
    Det sorgliga är att väldigt få anmäler och när de väl anmäler, läggs utredningen ner, som i Mohammeds fall.
    Detta leder till folk inte orka anmäla för att de redan känner till utgångspunkten.
    Jag önskar verkligen att alla som drabbas av hatbrott anmäler, ju fler anmälningar desto bättre, för polisen och våra kära politiker kan inte fortsätta och blunda för problematiken för all evigt!!

  3. Lelle Says:

    grymt bra blogg! Jag har själv varit i samma situation flera gånger, fastän jag inte bär slöja eller är sådär överdrivet muslim. Jag tror att det mest handlar om bakgrunden och att folk inte tål en som person. Jag har själv inte anmält det och jag hoppas att andra som blir blir utsatt för det anmäler de personer som har en massa fördommar om sådant dom inte vet ngt om.


Kommentera

